Revenirea lui Donald Trump la Casa Albă este istorică, dar și o lecție de comunicare predată întregii lumi.
Printre cei mai limitați, politicienii români ar avea cel mai mult de învățat.
Este însă aproape sigur că nu vor învăța nimic. Dimpotrivă. Vor persista în comunicarea de secol XIX cu care s-au acomodat și la care nu vor să renunțe nici în perspectiva pierderii alegerilor.
Perseverența, siguranța de sine aproape excesivă, comunicarea ideilor în propoziții simple, fără prea multe înflorituri, invitarea unor personalități alături de el sunt doar câteva din lucrurile arătate de Trump pe parcursul campaniei.
Aș mai adăuga și discursul de învingător la lecțiile de învățat pentru politicienii români.
Despre prezența familiei și a colaboratorilor apropiați pe scenă alături de președintele ales aproape că nu mai trebuie să vorbesc, deoarece vorbește de la sine.
Toate aceste lucruri, alături de multe altele, fac dintr-o campanie una de succes.
Sunt însă politicienii români pregătiți pentru înțelegerea unor astfel de lecții?
Politicienii de la noi nu sunt pregatiti . In SUA exista experti in comunicare care
i-au sfatuit pe viitorii presedinti americani. Am cunoscut un sponsor al firmei AMWAY
din SUA , o firma , o afacere foarte interesanta cu care an vorbit aproape 30 de minute
despre GEOPOLITICA. De la intalnirile organizate de AMWAY si cateva materiale am invatat
cateva lucruri despre comunicare care m-au ajutat in viata. In Romania afacerea AMWAY nu
a prea mers deoarece noi romanii nu am stiut ca si acum sa pretuim CALITATEA. In peste 99 %
de cazuri se prefera pretul cel mai mic in dauna calitatii. Vezi cazul Achizitiilor Publice !!!