Există oameni peste care anii trec fără a lăsa prea multe urme în modul lor de gândire și acțiune.
Un astfel de exemplu este Mircea Geoană.
Cuiul lui Pepelea pentru el pare a fi comunicarea, pe care vrea în continuare s-o exercite, deși îi dă mari bătăi de cap.
Înainte de a desface mai amplu prestația sa din scandalul Mănescu și al vizitelor la Moscova, trebuie să remarc un alt personaj. Unul care ar fi trebuit să-l ajute, dar mai mult îl înfundă.
Este vorba despre Alina Achim, purtătoarea de cuvânt a Mișcării ”România Renaște”. Adică, chipurile, om de comunicare.
Într-o intervenție la Digi 24, aceasta a dezvoltat un nou tip de comunicare. Comunicarea ”ce relevanță are?”. Așa s-a gândit ea să răspundă întrebărilor moderatorului și ziariștilor prezenți în studio.
În viziunea Alinei Achim rolul unui purtător de cuvânt nu este să explice cât mai bine ce este întrebat și să ajute la îmbunătățirea imaginii candidatului, ci să fie lămurit în privința relevanței unei chestiuni sau a alteia.
Ori dacă purtătorul de cuvânt e extraordinar de slab, cum poate fi candidatul?!
După prestația execrabilă a doamnei a urmat comunicarea plină de erori și blocaje a lui Mircea Geoană. În loc să explice cât mai clar (cum a refuzat cu obstinație până acum) care este legătura lui cu Rareș Mănescu și de ce a făcut vizite la Moscova, el a aplicat dictonul ”ba, pe-a mă-tii” (așa s-o fi făcând la NATO).
Total greșit, el a găsit de cuviință să îl acuze pe jurnalistul de investigație Attila Biro de comploturi internaționale, pe care, chipurile, le-a găsit el în presa străină.
Unde o fi învățat Mircea Geoană o astfel de comunicare mi-e foarte greu să înțeleg. De fapt, sunt aproape sigur că el nu înțelege nici acum limitele comunicării unui om aflat într-o postură de candidat.
Problemele sale legate de comunicare l-au făcut să piardă alegerile în 2009. Și atunci ca și acum blocajele sale când vine vorba de Moscova au fost de neînțeles pentru orice urmăritor.
Ce a obținut din toate astea?
Cel mai probabil, foarte mulți români, care ar fi luat în calcul să pună ștampila pe numele lui, s-au răzgândit și au spus și câteva vorbe de ocară printre dinți.
Ei își vor aminti mulți ani cum un om căruia viața i-a oferit nenumărate șanse s-a autosabotat în mod repetat, când a fost în preajma unei funcții înalte.
Mircea Geoană este de departe cel mai mare eșec de comunicare din istoria postdecembristă.
Și nu e deloc puțin lucru.
0 comments