”Cum ne promovăm pentru tineri”

Am participat ieri la dezbaterea – conferință organizată cu prilejul prezenței la Petroșani a lui Ray Iunius, profesor dr. la Universitatea din Lausanne, Facultatea de Afaceri și Economie, Elveţia și director executiv al Winsedswiss Education Group (WEG) SA.

Discuția a fost una simplă și directă, scoțând în evidență lucruri despre care, fără a încerca să-i știrbesc din valoare invitatului de onoare, am vorbit și eu.

Dintre multele lucruri spuse de profesorul elvețian de origine română am reținut concepte precum training pentru tineri, învățarea acestora să-și construiască un plan de carieră, conceperea unui plan de marketing specializat pentru atragerea tinerilor în mediul de business, precum și PR-ul firmelor – sau cum se fac ele cunoscute.

”Cum ne promovăm pentru tineri”, a fost una dintre ideile profesorului Iunius.

Din păcate, aici au eșuat și autoritățile și mediul de afaceri.

Prăpastia dintre comunitate și tineri este uriașă. Nu există decât rare și șubrede punți între tineri și comunitate, pentru că nimeni nu i-a băgat în seamă pe tineri de 30 de ani. Nimeni.

Autoritățile locale și județene alocă bani infimi pentru proiecte de tineret, iar mediul de afaceri se concentrează pe persoane trecute de prima tinerețe.

Criza forței de muncă se poate rezolva doar prin apropierea comunităților (cu toate componentele lor) de tineri, ceea ce lipsește de foarte mult timp. Puținii specialiști în problemele tinerilor sunt ignorați și marginalizați de ani de zile.

Pot să dau exemplul meu.

Academia pentru Democrație, Comunitate și Mediu nu are în acest an niciun proiect pentru tineri, pentru că nu a putut accesa niciun leu. Autoritățile locale nu au alocat bani pentru astfel de proiecte, iar Consiliul Județean Hunedoara alocă sume infime, pe care le distribuie după bunul său plac.

P.S. Consiliul Județean Hunedoara și-a dovedit ieri eșecul uriaș de comunicare. Nimeni din cei peste aproape 100 de reprezentanți ai mediului de afaceri nu auzise vreodată de activitățile acestei instituții. Dovadă că, deși dă sume mari unei părți a presei, rezultatele sunt ZERO.

One comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *