Am scris deja zeci de articole despre decalajul pe care îl avem în ceea ce înseamnă relațiile publice și comunicarea în companii și instituții față de țările cu democrații consolidate. N-am oferit însă până acum o cifră care să arate mărimea ecartului dintre ceea ce (nu) este la noi și ceea ce există deja de secole la alții.
Ei bine, acum e momentul să o fac.
Și spun așa: 150 de ani.
150 de ani este decalajul pe care îl avem în domeniul relațiilor publice și al comunicării față de lumea civilizată.
În 1870, pe pământ European, firma Kurps își deschidea primul departament de relații cu presa.
Iar de atunci conceptul de relații publice s-a tot dezvoltat.
Dar nu, nu la noi.
În România, încă multe companii și instituții publice nu au și nu doresc să își angajeze un specialist în domeniul comunicării, dar să își deschidă un department.
Coborând și mai aproape de noi, situația arată și mai rău.
În județul Hunedoara, atât în compani, cât și în instituții publice, departamentele de relații publice sau comunicare sunt o raritate, iar acolo unde există fac orice numai comunicare nu. Adică le poți număra pe degete pe cele unde chiar se face ceva legat de domeniu.
Cu alte cuvinte, în domeniul comunicării publice suntem cu 150 de ani în urmă.
Și asta se vede prea bine. Credeți-mă!
Și mai trist este că stagnăm în continuare.
0 comments