În România, campaniile electorale au ajuns să fie tot mai slabe.
Dacă ne aducem aminte de campania din toamna anului 2012, ne loveşte faptul că a fost o campanie extrem de slabă.
Rezultatul îl ştim. PSD a ieşit pe cai foarte mari şi s-a apărat cu rezultatul acela în toţi aceşti ani.
Acum, suntem în vremea unei noi campanii şi lucrurile par asemănătoare. Doar sondajele sunt diferite. PNL este cotat ca fiind în faţa PSD, iar liberalii jubilează tot mai mult.
Campania însă e anostă.
Ca om de comunicare şi ca om care şi-a făcut o licenţă în campania electorală sunt tot mai uimit de modul în care se face campanie în România.
Strategii partidelor consideră încă că grosul campaniei trebuie făcut în contactul direct cu oamenii.
Nu, nu vă grăbiţi!
Nu organizat, ci de-a valma. Unde e un târg, o petrecere, o chermeză, ceva, ducem şi politicianul.
Să fie cu poziţie cât mai înaltă. Contează doar să strângă mâini.
Aşa am ajuns să-l văd pe Ludovic Orban dând mâna cu un devean, având ţigara în gură.
Adică, nu a fost lăsat nici să fumeze o ţigară.
Asta după ce s-a parfumat puţin cu fum de mici şi murdărit pe pantofi într-un târg de ţară.
Scriind aceste rânduri, nu pot să nu-mi amintesc de anul 2004, când Theodor Stolojan, preşedinte PNL atunci, îşi făcea campanie în târgul săptămânal din Zona Dincă, Vulcan.
Pare că nu s-a schimbat nimic, nu-i aşa?
Am mai văzut că PNL a cumpărat reclamă pe Youtube, susţinând că online-ul e baza.
Pe Youtube oamenii fug de politică, dar PNL îi urmăreşte şi acolo. O fi o strategie bună?!
Din partea PSD nu avem încă mari idei de campanie.
Tradiţionalele afişe au fost updatate faţă de precampanie. Adică, în precampanie România merita mai mult, în campanie „România merită mai mult respect”. Dar post-campanie? Oare ce mai merită?
Să ajungem noi până acolo.
Concluzia este insă amară. Campaniile sunt atât de slabe pentru că ne arată măsura dispreţului pe care politicienii îl au faţă de alegătorii lor.
Ei încă consideră că o strângere de mână face mai mult decât un program electoral, că un monolog face mai mult decât o dezbatere.
Ceea ce ne arată că ne consideră foarte proşti. Eu cred ca nu suntem.
Citeşte şi: https://jvj.ro/zodia-sloganurilor-foarte-slabe/
0 comments