Nicolae Ceaușescu știa ce e PR-ul. Ba chiar folosea serviciile unei asemenea firme.
Și nu una oare care, ci una celebră, Burson- Marsteller, cu sediul la New York.
Informația este dezvăluită de ”frații Obermay/ier”, mai exact Bastian Obermayer și Frederik Obermaier, jurnaliști ai cotidianului german Suddeutsche Zeitung, în cartea lor Panama Papers. Cum își ascund banii cei bogați și puternici.
Firma preferată de Ceaușescu este specializată pe situații de criză și a fost preferată și de Cabinetul de Avocatură Mossack Fonseca din Panama, cel care i-a ajutat pe dictatorii lumii (poate chiar și pe Ceaușescu), pe unii politicieni, dar și pe alți bogați, să-și ascundă milioanele prin firme offshore, dar care este și în centru scandalului Panama Papers.
Printre clienții Burson- Marsteller se mai numără regimuri militare și guverne, precum și concerne din industria americană a tutunului.
Așadar, dictatorul român nu avea deloc gusturi rele. Nici în materie de PR.
Informația îi aruncă în derizoriu pe mulți dintre politicienii români de astăzi, care încă sunt atât de opaci încât nu înțeleg nici acum ce înseamnă PR și nicimăcar comunicare. Deci, nu înțeleg nici cât înțelegea Ceaușescu.
PS 1. Scriu aceste rânduri la 27 de ani și o zi de la uciderea lui Nicolae Ceaușescu, o enigmă încă neelucidată a Dosarului Revoluției Române.
PS 2. Mulțumesc Reprezentanței Comisiei Europene în România pentru carte! Este o lectură excelentă.
0 comments